2 Mart 2010 Salı

Özgürlüğün Resmini Biliyor musunuz?


Babası İspanya`nın en ağır siyasi cezalarının verildiği bir hapishanede mahkumdu küçük kızın. Fırsat bulduğu her hafta sonu babasını ziyaret için annesiyle birlikte hapishaneye giderdi.

Yine bir ziyarete giderken babası için çizdiği resmi yanında götürdü ancak hapishane kurallarına göre özgürlüğü çağrıştıran her türlü şeyin mahkumlara verilmesi yasaktı.

Bu sebeple kağıda çizdiği kuş resmini kabul etmemişler ve oracıkta yırtmışlardı…

Çok üzülmüştü küçük kız. Babasına söyledi bunu, o da “üzülme kızım, yine çizersin; bu sefer çizdiklerine dikkat edersin olur mu?” dedi.

Küçük kız diğer ziyaretinde babasına yeni bir resim çizip götürdü. Bu sefer kuş yerine bir ağaç ve üzerine siyah minik benekler çizmişti.
Babası keyifle resme baktı ve sordu: “Hmmm! Ne güzel bir ağaç bu! Üzerindeki benekler ne? Portakal mı?”

Küçük kız babasına eğilerek, sessizce şöyle dedi :

“Hşşşşt! O benekler ağacın içinde saklanan kuşların gözleri…
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Bu hikayeyi okudugumda çok etkilendim ve paylaşmak istedim buda gösteriyorki
kesinlekle çocukların hayal dünyaları çok geniş ve muhteşem :)
insanların ellerine kelepçe vurulur,Ama düşüncelerine asla

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ana fikir süper olmuş İnsanların ellerine kelepçe vurabilirsiniz ama beyinlerine asla...
Bide bunu bazı insanlar anlayabilse bu dünyada huzur içinde yaşasak nolur sanki...

mandalincikmazi dedi ki...

Evet çok güzel bir hikaye ben bunu hep anlatırım insan isteyince neler neler yapabiliyormuş ....
Teşekkürler.........

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa. Canım güzel bir yazı paylaşımın için sağol..aynrn düşüncelere asla kilit vurulmaz..öptüm canım kendine iyi bak..A.E.O

Adsız dedi ki...

Merhaba Fatma Hanım, bu paylaşımınızdan o kadar çok etkilendim ki, anlatamam. Gerçekten güzel yakalamışınız ve iyi ki de bizimle paylaşmışınız. Tek kelimeyle harika bir gerçek öyküydü. Burada önemli olan noktayı siz zaten vurgulamışınız. Ben de çocuklarımızın dehası karşısında saygı ile eğildiğimi ifade ederek, onlara sevgi, barış ve huzur dolu bir gelecek diliyorum.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.