4 Mart 2010 Perşembe

MİSAFİR..


Adam çok kötü biriydi kimseye iyiliği dokunmamış; bilakis çevresine ondan hep fenalık bulaşmış ve ölmüştü.

Onu kimse gömmek istemedi. karısı tek başına ve yaşlıydı.onu yalınız ve güçsüz haliyle defnetme imkanı yoktu.

Köyün yaylasındaki çobana gitti ve rica etti yalvardı: ne olur kocamı defnet!

Çoban: ben defin bilmem dua da bilmem! nasıl olacak bu? dedi ve kabul etmedi.

Kadın ısrar etti. dua etmesen de olur; ama yeter ki onu göm. açıkta kalmasın böyle.

Çoban adamı defnetti. o gece kadın rüyasında kocasını gördü. bir eli yağda bir eli balda hesabı. keyfi yerindeydi.

Anlam veremedi bu rüyaya. ertesi gün yine aynı rüyayı gördü ve sonraki gün de!

Köyün imamına söylemeye karar verdi rüyasını.

İmama anlatınca imam: sadece sen değil hanım kardeşim! bütün köy! herkes aynı rüyayı görüyor üç gündür! dedi.

Araştırıldı bu adamın bir faziletli işi var mıydı diye bulunamadı.

İmam kadına sordu: bunu kim gömdü?

Çoban gömdü dedi kadın.

Çobanı buldular ve sordular: sen ne dua ettin?

Çoban: ben dua bilmem! dedi. ikna olmadı ahali ve çobanı sıkıştırdılar: bir şey söylemiş olman lazım. düğüm sende! söyle haydi iyi düşün. ne dedin?

Çoban: ben hakikaten dua bilmiyorum; ama onu mezara koyduğumda içimden dedim ki:

Allah'ım! bana bunca zamandır misafir gönderiyorsun dağın başına. geliyorlar bana ve Tanrı misafiriyim diyorlar. ben onlara elimde ne varsa ikram ediyorum. şimdi de ben sana bir misafir gönderiyorum. Sen de ona ikram ediver!

İnsanlar sadece ağladılar!
<<<<<<<<<<<
BU HİKAYE yaradan gönüldedir sözünü ne kadar doğruluyor.Allah bizi de duasi kabul gören kullarindan eylesin.

7 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Aminn...
Çok güzel bir hikaye...
Teşekkürler........

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Canım bu yazıyı nerde görsem ilk kez okyormuş gibi okurum..Allahı bilmek varlıgını hissetmek ta yüreğimizin en derinliğinden ve dua edelim"YARABBİ"senin sevgini geçecek sevgi nasip etme amin paylaşımın için sağol..A.E.O

hanife dedi ki...

ne kadar hoş bir hikaye yüreğine sağlık hayırlı cumalar

Adsız dedi ki...

İlginç bir Misafir öyküsü dinledim. Gerçekten çok ilginçti. Çoban ne yapsın, dua etmeyi sadece imamların bildiği, islam dini ile ilgili toplu ibadetlerimizde hep imamın arandığı bir zihniyetin hala varlığını sürdürdüğü bu devirde, elbette ben dua bilmem diyecek. Oysa dua yürekten ve dilinin döndüğünce Rabb'ine yalvarman ve yakarmandan ibarettir. Çoban da dilinin döndüğü en güzel duayı yapmış.

Bu güzel paylaşımından dolayı kalemine ve yüreğine şükranlarımı sunarım.

Hayırlı cumalar. Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

havvanur dedi ki...

ibret alınacak bi olay kimin ne oldugunu bilemeyizki imanla para gibi demi ablammm abla napıon kısss yogun ve yorgunmusun yine akşamları iş yapma ali kardeşim yapsın ))

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

İlk defa okudum çok beğendim.Hayırlı cumalar

KİANA dedi ki...

Gönlü Güzel arkadaşımın kadınlar gününü Yürekten Kutluyorum. Sevgiler. Bana da beklerim...