8 Şubat 2010 Pazartesi

Sizin kahveniz nasıl olsun ?


Her kahve aynı tadı taşımaz... Nerede içiyorsan, kiminle içiyorsan ona göre degişir


Sahilde oturduğun rüzgarlı bir sonbahar günü, en sevdiğin dostun ağlarken kahvenin tadı kederlidir... Kahve telvesine yüreginin acısı karışır.


Bir pazar öğle sonrası annenin "hadi bir kahve yap da içelim" dediği kahve huzurludur... Köpükler annenin göz bebeklerine yansır... Dudağının kıyısında kalan küçük bir gülümsemedir...


Bir gece vakti zil zurna sarhoş birinin içtiği kahve düşülen kuyudan çıkma cabasıdır... Koyu kıvamlı kahverengi bir ipe tutunur çıkarsın ... çıktığın an uyuyakalırsın... ferahlıktır!!!


Dostlarla içilen kahve neşedir... Kahkahalar köpüklerin üzerinde yüzer...


Tek başına gece vakti balkonda içtiğin kahve yalnızlıktır...Acıdır tadı... Ama garip de bir keyfi, lezzeti vardır...


Baban için yaptığın kahve sevgi doludur... çay bardağında, az şekerli...Kahve gibi görünmez sana... Ama sıcaktır dumanı tüter ve kokusu büyülüdür...


Beklemediğin bir anda sana uzatılan kahve baskadır... Isıtır insanın...içini...


Yorgun olduğunda içtigin kahve hafifletir seni... Kendine getirir, unutturur günün ağırlığını...


Kahve aynı kahvedir belki... köpüğüyle, rengiyle, dumanıyla aynı kahvedir ama icilen kahveler ruhunun süzgecinden geçer ve tadlari degişir...Her kahve aynı değildir bu yüzden...

Ben de sizleri sevgiyle pişirilen bir kahve içmeye davet ediyorum. Akşam, öğle öncesi, sonrası ya da gece kahvesi. ne zaman isterseniz.

Dostlukla yudumlayacağımız bir kahve molası vermeye ne dersiniz ?

Sizin kahveniz nasıl olsun ?

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Efendim merhabalar;
Kahve içimini tüm teferruatıyla, nerde ne zaman ve nasıl içildiği zamanlarına kadar öyle güzel anlatmışınız ki, bu duruma göre, herkes nerede, ne zaman ve nasıl kahve içeceğini ayarlamakla vereceği ruh halini de tasvir etmiş oluyor.

Benim kahvem, dostlukla yudumlayacağımız bir kahve olsun efendim, elllerinize sağlık.

Allah yar ve yardımcınız olsun. Allah gönlünüze göre versin.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim.

Adsız dedi ki...

Efendim, merhabalar: Gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül sohbet ister kahve bahane:
Gerçek dostlarla karşılaşmak, kalbe muhabbet aşısı yapar. Salih insanlara sadece bakmak bile insana tesir eder. Bu konuyu destekleyen özdeyişlerle bitirmek istiyorum: "Nazarı fayda vermeyenin sözü de fayda vermez.", "Gülün dikenine değil, kokusuna ve rengine bakın."

Allah'a emanet olun.Sağlıcakla kalın.

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

Çok harika bir yazı olmuş, yüreğiniz dert görmesin emi.
Canım kahve çekti sayenizde :))
Size katılıyorum kahveyi kiminle içtiğiniz önemlidir.

SAygılar...