6 Mayıs 2010 Perşembe

SARMAŞIK


FAYDALARI:

Saramşık, kolestrol ve üreyi düşürür. Vücüttaki ödemi atar.,
Her yerde bilinmeyen doğada yetişen ömrüde az olan bir bitki bu aylarda oluyor ben haftada 2 sefer yaparım bazı yerlerde acı otta denir harika bir tat bana göre bilenler bilir


MALZEMELER:

- 2 demet sarmaşık otu
- 1 tane küçük doğranmış kuru soğan
-2 tane pırasa

- 2 tane yumurta
-Sıvıyağ/Zeytinyağı
- Tuz



YAPILIŞI:


1. Taze yerine ulaşılıncaya kadar 2-3 santimlik parçalar halinde elle kırılarak temizlenen sarmaşıkları ince ince doğrayın. İşe yarayan kısmı tepeden 10-15 santimi geçmez.
2. Soğanları ve pırasaları ince doğrayıp hafifçe kavurduktan sonra üzerine sarmaşıkları ilave edin. İkisini bir süre daha kavurduktan sonra üzerine yumurta kırıp karıştırın. Yumurtalar pişince sarmaşık kavurma hazırdır.

3. yemeğin tuzunu piştikten sonra koyuyoruz; pişerken kapak kapatmıyoruz çünkü tuzu pişerken koyarsak yemek acı olur.


4 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ohhhh mis ellerine sağlık bayılırım eşim almamış bu hafta unuttu sanırım.:))))
sevgiler canım

İnci Yemek dedi ki...

Fatmacım hayırlı cumalar canım.Bu otu hiç duymadım arayacağım:)
tabaktaki lezzet nefis görünüyor zira ellerine sağlık canım.çok öptüm..

mandalincikmazi dedi ki...

Ben bu otlara bayılıyorum
özellikler o acı tadına hele bir de köy yumurtasıyla olursa hımm tadına doyum olmaz ellerine sağlık ablacım hayırlı cumalar dilerim......

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tam bir İzmir yemeği ama ben artık pazarda bulamıyorum.Hayırlı cumalar elinize sağlık.Bloğunuzu yeni gördüm. tarifler İzmir kokuyor:))))Sevgi ve saygılar