3 Temmuz 2009 Cuma

MAKLUBE


Maklube yi daha öncede yayınlamıştım blogcu sayfamda gelen özel istek üzerine bu tarifi canım RANA'ma ve Bim Mağazalarında çalışan yeni evli kasiyer kardeşime tabiki tüm dostlarıma akşam yemeği benden olsun
Efendim maklubeyi tanıtmak gerekirse .Benim araştırdığım kadarıyla ortadoğu geleneyine aid bir yemek maklub arapça ters çevirmek manasına geliyor.yemeğin yapılışına göre ismi de buradan geliyor
Günümüze artık servis tabaklarına alınıp yeniyosada yemek aslında siniden tabaklara almadan yeniyor yer sofrasında özelliği bu amacda sohbet ortamında yenen bir yemek olması ve kalabalık davetlerde hem özel hemde salatası yogurdu başka çeşide ihtiyac duyulmaması hadi afiyet olsun canlarım yapacak olanlara kolay gelsin memnuniyetinizi dostlarınıza şikayet ve sorularınızı yorumlarıma bekliyorum tarifi aşağıda hadi gari yetivesin bu gada bilgişlik

MALZEMELER (10 kişilik)

1-kg kuş başı et (arzunuya göre kuzu dana tavuk hatta hazır kavurma bile olabilir)

750 gr baldo pirinç

1-büyük baş kuru sogan

2 irice patates

2 su bar .garnitür (ben garnitür kullanmıyorum havuçları küp küp dograyıp haşlıyorum aynı şeklilde patates ve bezelye haşlayıp karışımı kendim yapıyorum)

tereyağ,karabiber tuz

salata için arzuya göre yeşillik

yogurt

YAPILIŞI

öncelikle etlerimizi haşlıyoruz ocaktan indirmeden önce içine 1 yemek kaşıgı kadar tereyağ tuz ve karabiberi koyup bir taşım daha kaynatıyoruz

diyer tarafta önceden sıcak suda beklettiğimiz piriçlerimizi suyunu süzüp ayrı bir yerde pilav yapar gibi şeffaflaşana kadar tereyağ birazda tuzla kavuruyoruz

patatesleri halka halka doğrayız az rengi dönene kadar kızartıyoruz

şimdi herşey hazır

Bismillah çekip ihlasımızıda katıp başlayalım uygulmaya önce halka halka doğranmış soğanları tencerenin en altına yerleştiriyoruz ardından haşlanmış süzülmüş etlerimizin yarısını

sonra kavrulmuş pirincin yarısını serelim onun üzerine tekrar etleri garnitürü serelim son olarakta kalan pirinci tekrar üzerine serelim

bu kadar canlarım üzerine bir parmak gececek kadar kaynar su koyalım kenarından bozmadan kısık ateşte suyunu cekene kadar pişirelim suyunu cektiğini anlamak içinde tencerenin kenarına kaıgın sapını daldırarak hafifce aralayıp bakabilirsiniz ama tekrar bozdugunuz yeri bastırın sonra ters çeviririken dağılabilir

maklube pişmiştir canlarım

şimdi bir süre üzerine temiz bir bez örtüp dinlendirdikten sonra siniye resimdeki gibi ters çevirin etrafınada istediğiniz türde salata ve yogurtla servise hazırdır ben yogurdun su salıp salataya karışmasını sevmiyorum o yüzden tabaklarla koydum artık sinidenmi yersiniz tabaklaramı alırsınız canınız nasıl çekerse yinnn gari afiyet olsun

6 yorum:

rana dedi ki...

amanın aman bu ne güzellik sultanım hakkaten dumanı üstünde canımsın çok teşekkür ederim daha önce sana söylemiştim yaa sultanım bende bu maktube den yapmak isterim ama seninki gibi olmazsa yani çevirirken dağıtmazsam yayınlarım diye sonra sayfa değişince maktubede yok oldu dün aklıma düştü sağolasın sende hemen yayınlayı vermişsin garii çok teşekkür ederim ayrıca kültüründende bahsettiğin için sevgilerimle sultanım ne çok sultanım dedim bu gün demii eee insanın kendi sözünü kullanması gibi yok türk patent enstütüsüne gidip patentinimi alsam napsam hehehehe

kuzularım ve ben dedi ki...

hımm lezizi eşim çok sever ve kendi yapar ellerine sağlık ablacım

tasarım mekani dedi ki...

ilk defa goruyorum ve duyuyorum..:)) leziz duruyor... medinem

Adsız dedi ki...

Esselam: Maklubenize de uğramadan geçmek ayıp olur diye bir de ona uğradım, emin olun siz kadınlar bir başkasınız, her ne kadar ünlü aşçılar erkeklerden oluyorsa da, kadın eli değmeyen her neyse yenilmez diyorum ben, tabi bazı durumlar müstesna, efendim ellerinize ve emeğinize sağlıklar olsun , teşekkürler bu paylaşımınız için. Sağlıcakla kalın ve de Allah'a emanet olun...

LEMAN dedi ki...

aman allahım bu kadar sık bır sunum maklubye ilk kez rastladım çok resım bakmayı sevmemdendır galıba blogunu kurcaladım peyce karışıklıktan ben sorumluyum yani:))

nurşen dedi ki...

Daha önce maklubeyi duymuştu ve bir yemek programındada görmüştüm ama yapılışı ve sunumu seninki kadar güzel değildi.Mutlaka deneyeceğim,pilav ve en sevdiğim yemektir :)
Ellerine sağlık
Sevgiler