27 Temmuz 2009 Pazartesi

GİDER AYAK..

size gider ayak tez zamanda yapabildiğim Aydının meşhur yaz yemeği çingene pilavı ve bazlamasını getirdim. pilav değince yok pirinç bulgur felan domates biber soğanı doğrayıp içinede çökelek ve çörek otu tabikide zeytin yağını katıp karıştırdınmı muhteşem hafif bir yemekmi desem salatamı dersiniz biz yanına bazlamayıda alıp bayıla bayıla yiyoruz eskiden hamur mayalanır sacda pişirirdik bazlamayı şimdi marketlerdede bulunuyo ben köylü damarım tutdukça gidip alıyorum
bunuda oktay ustanın tariflerinden öğrenmiştim gelin böreği oda kolay unun içine evde ne kadar baharat varsa katıyorum yumurta ,yogurt birazda beyaz peynir, hatta haşlanmış kalan patetesde oluyo kabartma tozunuda koyup yumuşak bir hamur yapıyonuz merdaneyne inceltik istediğiniz şekilde kesip kızgın yağda kızartıyosun çay demlenene kadar hazır tadıda çok güzel hiç yağ çekmiyo kaynana gelini ararmış gelin sana geliyom diye gelin kaynanasına çayı demleyene kadar hemencik yaparmış pratik tam benlik dar zamanda yapılan nefis bir yiyecek kahvaltıyamı olur çay saatinemi artık nasıl isterseniz afiyet olsun canlarım


Yeni bir haftaya girerken bende yeni eve gitme hazırlıklarına başlıyorum bu gün evi toplayacam inşallah.


Çok zor geldi bana 2 yılımızı bu evde gecirdik o zaman neydii şimdi ne oldu çok zormuş ne kadar güçlü görünsemde zayıf kaldığın anlar çok oluyor.


Ağustosun 3.de taşınıyorum o güne kadar eşyaları yavaştan toplamam lazım.


her bir parçayı kolilere koyarken durup bakıyorum ayrı bir hüzün değişik bir his var içimde.


bu eve taşınırken rahmetli eşim vardı hasta güçsüz haliyle boyacısını nakliyecisini kendi bulmuştu şimdi ben kendim bulmak zorundayım.


Sanki bu evden çıkarken bir çok şeyide kaybedecem gibi geliyor bunun hüznüde var


ALLAH bir dert verdiğinde birde güzellik veriyor her zorluğun yanında bir kolaylık veriyor


biz avninin yokluğunu içimize sindiremezken şimdi gelecek olan torumumuza odaklandık biri gitti diyeri geliyor bu evde acı hatıralarımız var 3 kişi girdik 2 kişi çıkıyoruz ondan kalan son eşyalarıda ayrı bir koliye yerleştirdim


hastaneye gidip gelirken kullandığı çantasında selpak mendili saç fırçasında kalan bir kaç tel saçıyla beraber güzelce sardım paketledim son yazdığı notları yarım kalan sigara paketi çok şeyler var basit gibi görünen elime alıp derin derin düşünüp baktığım


artık kira kontratında onun attığı imza olmayacak nakliyeciğle ben konuştum kontrata paşam imzaladı


yeni eve yeni umutlarla gidiyoruz 1 hafta daha buradayız


yeni bir semt sokaklarında avninin gezmediği her baktığımda salonun köşesinde gücsüz halsiz sevgi dolu gözleriyle bana baktığı yatağıda olmayacak


bu kapıya dokunmuşdu şu avizeyi o takdırmıştı şurada yatardı diyemiycem.


Ama her zaman onun istediği gibi başımız dik güçlü olacaz


biz yol alıyoruz canlarım bir hafta daha buradayım fırsat bulursam gelirim hepinize çok teşekkür ederim

3 yorum:

nurşen dedi ki...

Canım arkadaşım,gider ayak döktürmüşsün valla,yemiş kadar oldum.Ellerine sağlık.
Sevgiler

fisunlahersey dedi ki...

üzüldüm,elimde deyil bir iki damla aktı gittiiii..........
cennet mekanı olsun ...
sana ve paşanada huzur ve sağlık versin yüce rabbim...
bilmiodumm bu yazında öğrendim,tek başına sapa sağlam hep ayakta durman için sana hayatın boyunca başarılar diliyorum canımsınnn öpüyorum seni,ama gerçekten ve içten ...

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Sanada bu yakışır başın dimdik..RABBİM,kolaylığını veriyor her zorluğun ardından yoksa insan dayanamaz..ellerine sağlık menü güzel hikayede çok güzel..öptüm canım sana kolay gelsin..A.E.O