21 Aralık 2009 Pazartesi

ISIRGANLI MÜCVER VE MULFİN


ISIRGAN OTU:Yada bizim AYDIN'lıların demesiyle dalgan bizim evin vazgecilmezidir.
Yeşil olan ne varsa bayılırım haftada iki kere ot yemekleri olur bizim evde yeni nesil bundan hoşlanmasada ben ısrarla yaparım.
Neler yapılır ısırganla derseniz benim şu anda yaptıgım gibi biz DALGAN KÖFTESİ diyoruz ama mücverde diyebilirsiniz.ıspanakla karıştırıp böreği muhteşem olur.
çiğ olarak salatası yapılır limon ve tuz karışınca ağızı yakmıyor merak etmeğin.
kavurması olur üzerine yogurt döküp yenir muhteşem bişey bana göre.

BEN BİRAZDA NETTE ARAŞTIRDIM DAHA NELERE ŞİFAMIŞ BAKALIMMI...

Özellikle bu mevsimde kolaylıkla bulunabilen ısırgan otunun insan sağlığı açısından çok değerli olduğuna dikkati çeken uzmanlar bu bitkinin A B ve C grubu vitaminleri ve provitamince zengin olduğunu belirtiyor.
Isırganın Faydaları
• İçerdiği klorofil vitaminler ve demir nedeniyle yiyecek veya içecek olarak kansızlığa karşı kullanılır.
• Aşırı üşütmelerde solunum yollarını açar.
• Bu bitki aynı zamanda kan şekerini de düşürür.
• Taze yaprakları 14 gün süreyle yenilirse zayıflatır.
• Cilt bakımı ve deri temizliğinde kullanılır.
• Köklerin kaynatılarak içilmesi saç dökülmesini saçın kepeklenmesini ve yağlanmasını önler.
Çay Olarak İçilebilir
Bir çay kaşığı kurutulmuş ısırgan yaprağının üzerine bir su bardağı kaynar su konulduktan sonra karıştırılarak çay olarak içilebileceğini belirten uzmanlar yorgunluğu gidereceğini kaydetti. Uzmanlar ısırgan otunun yarı yarıya ıspanakla karıştırılarak pişirilmesi halinde de çocuklarda mide-bağırsak gazları nedeniyle oluşan ağrıların dindireceğini vurguladı.
Saçlara Nasıl Uygulanmalı?
Saçlara olan faydasını da anlatan uzmanlar 4-5 avuç dolusu taze veya kurumuş ısırgan otunun 5 litre soğuk suya konulması yavaş ateşte kaynama noktasına kadar ısıtılıp 5 dakika demlenmeye bırakıldıktan sonra suyla saçların yıkanmasını öneriyor.
Ya da bir avuç dolusu ısırgan kökü akşamdan soğuk suya bırakılır. Sabahleyin kaynayıncaya kadar ısıtılır. 10 dakika demlenmeye bırakılır daha sonra süzülerek saç yıkanabilir.


Arkadaşlar benim tarifime gelince çok basit ayıklanmış yıkanmış bir bağ ısırgan ince doğranır iki bardak un bir yumurta nane karabiber ve tuz koyup hamur haline getirdiğimiz harctan ceviz büyüklüğünde parcalar alıp şekillendirdikten sonra kızartıyoruz muhteşem oluyo deneyin derim..



Bu gün izinliydim kuzuma gamzeme gittim minik zeyneb'imizin banyo günüydü onu yıkamak benim için büyük keyif işler bitti dedikki kendimize çay saati yapalım ben ısırganları yaparken gamze'de mulfin hazırladı biz afiyetle ana kız yedik eve dönerken paşamada getirdim eeee sizleride unutmadım çektim resimleri oturdum pc başına ahım şahım bişeyler değil ama napalım bendende bu kadar artık azı çoğa sayın dostlarım..

4 yorum:

Recep Altun dedi ki...

Efendim, Merhabalar; "Isırganlı Mücver ve Mulfin" konulu yazınızı okudum. Çay saatine hazırlanan bu enfes mulfinlerin görünümü çok hoş, en azından tadı da hoş ve leziz olmalı. Biz de ısırgan otu olarak biliriz. Ancak memlekete mevsiminde gidersek elde edbiliyoruz yeşilini ve tazesini. pek alış-veriş yapmadığım için Ankara'da manavlarda taze yeşil ısırgan otunun pazarlanıp pazarlanmadığı konusunda bir bilgim yoktur.

Isırgan otunun faydaları ile ilgili epey bir araştırma yaptıktan sonra elde ettiğin biligileri bizimle paylaşan kaleminize, emeğinize ve yüreğinize saygılar, selamlar, sağlık ve sıhhatler dilerim. Görüşmek üzere selam ve saygılarımla.

fisunlahersey dedi ki...

günaydınlar canım,aynen ot konusunda sana katılıyom,fakat ısırgan inan hiç denemedim,sanırım ellerim çok hassas olduğu için cesaret edemedim,çünkü benim çocukluğum portakal bahçelerinde geçti,potakal bahçelerinde daha doğrucası ağaçların altında yenilebilir envayi çeşit ot olur,biz o zamanlar çok küçüktük,yazları gelen almancıların çocuklarının bacaklarına sürerdik ısırganı ve o çocuk günlerce kabarırdı,bizde o çocuk aklımızla mutlu olurduk :))

ayfersultan dedi ki...

sa.Arkadaşım,çok takdir ediyorum ısırgan otunu yiyenleri çünkü bendeniz alışamadım tadına bu şekli kızartma olarak deneyeceğim belki alışırım..ellerinize sağlık vede afiyet olsun her ikiside ayrı bir lezzet.öptüm canım.A.E.O

havvanur dedi ki...

ablam döktürmüşünn ısırgan otu çorbası içmiştim çokta begenmiştim otun kendisini tanımıyom ama:))muffinlerde nefis görünüo afiyetler olsun