21 Ekim 2009 Çarşamba

Yaşamak bumu

İnsan bir çıkmaza girmeye görsün
Bütün yollar kapanınca
Gündüzü geceye döner
Acıdır sadece duyulan
Yaşamakmı
Anlamını yitirmiştir
Çareler bitmiş,yollar kapanmışsa
Deyerini kaybedmişse yaşananlar
Bir çaresizlik sararmışsa dörtbir yanını
Gündüzün bile karanlıksa
Yüreğindeki isyana engel olamıyorsan
Hep acılar yaşamışsan güzellikler yerine
Ölümü kurtuluş gibi görür
Hayata yorgun bakan gözlerin
Bir çaresizlik sarmışki amansız
Yitirmişsindir umutlarını bir bir
Boşuna beklemek sabahı
Kaybetmişsin neyin varsa anla artık
Yalnız başına kalan sensin kalabalıklar ortasında
Hayallerin bitmiş gönlün kırılmış
Gecmişin acılarla dolu yarınların karanlık
Yapayalnızsın koca bir şehirde
Yitirmişsin umutlarını
Güdüzün gece gecen zindan doğmayacak güneş beklesende
Yıkılmışsın bitmişsin caresizlik sarmış bedenini
Özlediğin beklediğin yok yok yanında
Öyle bir dibe vurmuşsunki
Artık güneş doğarmı senin için
Çıkarmısın aydınlıklara onu bilmiyorum
Ağrıdan sol yanım tutulmuş
Sadece içim acıyor kapanmayan yaram kanıyor
Canım acıyor gülmeği unutan gözlerim karanlıkta bir ışık arıyor
fatma

8 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Yaa..Bacım bu şiirleri senmi yazıyon..Hadi Zeynebe yazdıklarında senin..Ama böyle içten dokunaklı şiirleridemi yazıyon..Alıntıysa alıntı yaz bari..Yoksa kendi adını yaz ve böylede açık açık yayınlama..Bence topla ve şiir kitabı çıkar ayol..Yani..
Eline diline yüreğine sağlık öptüm..

Adsız dedi ki...

Efendim, Saygılarımla;
Fatma Hanım, "yaşamak bu mu?" isimli yazmış olduğunuz şiirinizi büyük bir üzüntü içinde okudum. Etkilenmemek elde değil. "Şaire şiiri yazdıran acılardır" diyen üstadların da görüşlerine, bu vesileyle katılmamak mümkün değil. Hayat, her ne kadar güzel görünse de; inişleri çıkışları olan bir ömür ve bir geçiş sürecidir. Sevinçli ve güzel günlerimiz olduğu kadar, elem ve acılı günlerimiz de olacaktır. Önemli olan hayatı her şeyiyle kabullenmek ve onu olduğu şekliyle yaşamasını bilmektir.
Bu bağlamda, acılar karşısında sabrederek onu da alt edebiliriz.
Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerken, başınızı dik tutun, ayağınızı yere sağlam basın ve acılar karşısında sabırlı olun.
Sağlıcakla kalın ve de Allah'a emanet olun. Allah yar ve yardımcınız olsun inşallah!

Adsız dedi ki...

Efendim, saygılarımla; Fatma Hanım, blogcu arkadaşlarımızın yazdığı şirlerini hemen blogcunun kendi ruh halini yansıtmış gibi kabul edip, ona göre yorum yapıyoruz. Aslında bu doğru değil. Biraz evvel "YAŞAMAK BU MU?" isimli şiirinize yaptığım yorum böyle bir yorum oldu, onun için özür dilerim.
Elbette yazdığımız şiirler bazen ruh halimizi yansıtır, ama her şiir, şairin ruh halini yansıtmaz, bir başkası adına da hisseder ve yazabilir.
Şair; "Toplumun ruhsal ve düşünsel hayatının bir temsilcisi olmalı, insanlığın ortak acılarını, ilk önce kendinde keşfeden ve onları şiirsel bir biçimde yeniden dile getirerek bu acıları dindiren bir hekim olmalı" denmektedir.
Bu bağlamda yazdığınız şiiri böyle de yorumlayabilirim.
Paylaşımınız ve anlayışınız için şimdiden teşekkürlerimi sunarım.

Adsız dedi ki...

Efendim, saygılarımla; Bloğunuzun şablonu hakkında da bir kaç kelime etmek istedim ve her seferinde unuttum.
Şablonunuzun arayüzü çok güzel olmuş. Güle güle ve iyi günlerde kullanın. Ziyaretçisi çok olsun efendim.

kuzularım ve ben dedi ki...

beni anlatıyor şarkıda şiirde bende seni çok seviyorum ablacım havvanurla bazen konuşuyoruz keşke annemiz olsaydı fatma abla diyoruz.yapmacık değilsin.çok candansın seni seviyorum ablacım.sevgiyle kal.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Canım kardeşim,yüreğine sağlık şiirlerin gerçeği yansıtıyor bu kesin,bunları yazmak duygulandırıyor ama kendimce şu kanıya vardım deşarJ oluyor buda kalemle konuşmakla oluyor onca duyguyu içinde saklamak olmaz biz bunu istemeyiz..yazmak rahatlamaktır.imtihan dünyası her insanınki farklıRABBİM,çekemiyeceğimiz yükle imtihan etmesin amin.ben belimle uğraşırken araya grip olayı girdi hiç yoktan 10 penisinil yapılacak 6 önceki 16 iğne yiyeceğim bademcikler kötü yapılması gerek dedi dr.tamam iğneleri yaptırıyorumda Alperin anne acıyormu,acımaz değilmi sözleri e sırayla küçükken ben ona öyle derdim şimdi bana muzip,muzip gülmesi varya tabi ses çıkarmıyorum,canım yansada dedimya her şey imtihan..öptüm canım A E.O

TATESAL dedi ki...

Yüreğine sağlık ablacım;ne güzel şiir bu...
Çok yaralısın sanki ama inançlı hep sabreden ve sonsuz mükafatı bekleyen....
Kapımı açan olsa demişsin çok üzüldüm...Bak biz açıyoruz bu blog alemi dostun ,akraban, arkadaşın,...
Sevgiler,güzel yürekli insan...

havvanur dedi ki...

yüregine sağlık canım ablam döktürmüşün yine ama yaralarınıda kanatıyorsun