1 Haziran 2009 Pazartesi

KIŞA HAZIRLIK

Asma yaprağını basmanın tam zamanı bende gecen pazar günü erkenden İZMİR eşrefpaşa semt pazarına gittim manisa turgutludan gelen asma yapraklarını görünce tam zamanı deyipçekişe çekişe pazarlık yaptıktan sonra 15 kg birden alıp eve döndüm.Olan gamzeye oldu kucucum öylede severki yaprak sarmayı dedim gel bunları demetle sana kışın bol bol sarmalar benden akşama kadar uğraştı sonunda gelecek sene senden sarma istememeye karar verdim demektende kendini alamadı yoruldu ama iyide oldu kışlık yaprağımız hazır.herkesin farklı bir hüneri vardır elbet ben bunları nasılmı yaptım hemen anlatayımönce yaprakları demetleyip genişce bir leyene dizdiksonra suyunu hazırladım bunun içinde tuzunu ayarlamak için büyükçe bir tencereye suyu koydum içine birde güzelce yıkanmış çiğ yumurta başladım kaya tuzunu eritmeyetuz yeterli gelince yumurta suyun üstüne çıkıyor bu yöntemi turşu kurarkende uyguluyorumsonra suyu kaynattım yaprakların üzerine kaynar kaynar döktüm her yerine gelecek şekildesoğuyana kadar bekledikten sonra kavanozlara aldım yaprakları kalan suyuda üzerine döktüm kapakları hemen kapatmıyoruz bir gün acık kalıyorki hava kalmasın şimdi yapraklar hazır durmda kışın saraılmayı bekliyor bu yöntemle yapınca hem saraken tekrar haşlamıyoruz hemde rengi aynı taze halindeki gibi oluyor hadi yapmak isteyenlere kolay gelisn yapamaynlarda üzülmesin bende bol bol var hepimize yeter sarar sarar ben koyarım sayfalaraaa

7 yorum:

tasarım mekani dedi ki...

Simdidensize bol bol afiyet olsun.. Ramazana bile faydasi olur ins. sev giler,medinem

havvanur dedi ki...

ablammm kıştan bahsetmesek kışın kulagı var yeni gitti hemen geri gelir:))gerçi kış gelsede siz yaptınız hazırlıkları gelebilir:))şaka bi tarfa elinize sağlık afiyet olsun artık bizle sayfadan paylaşırsınız:))hayırlı geceler

Mualla Erdin-Suppruss Takı dedi ki...

Ellerinize sağlık, önce zor gelir onlara yapmak, sonra senin saatlerce uğraştığın sarmaları 15 dakikada bitiriverirler.Şimdiden afiyet olsun.İyi sabahlar.

Samanyolu dedi ki...

Selamün Aleyküm Ablacığım;
Turşuları kurmuşsun. Senin ve Gamze'nin ellerinize sağlık.Şimdiden afiyet olsun.Bu arada Gamze'ye hayırlı doğumlar.Fatma Ablacığım torun hayırlısı ile doğsun inşaallah, Sen "SÜPER BABAANNE" olacaksın.İnşaallah o günleri hep beraber görmek duasıyla.Sevgiler selamlar.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.İçinizde yaprak sarması sevmeyen varmıııı reklam gibi oldu onca zahmetle sar beş dakikada bitir ama çok seviyoruz bende aynı sistemle yapıyorum geçen kış cam şişelerin içine koyup kapaklarını kaynamış suda bekletip,kurulayıp kapattım hala taze duruyor bu kışta yenir ellerine sağlık sağlıkla tüketin sevgiler.A.E.O

Samanyolu dedi ki...

hay Allah.turşu kaplarını görünce kafam karıştı.yaprak diyecektim.birde süper anneanne düzelttim. :)
hayırlı geceler.sevgiler

http://eminedantelorgu.blogcu.com/ dedi ki...

canım merhaba
asma yaprağı salamurası bende yaptım ama senden yeni şeyler öğrendim tşk.
sevgiyle kal canımmm