11 Haziran 2010 Cuma

Kabak receli


Malzemeler

1 kg. kabak,
1.5 kg. şeker,
750 gram su,
1 limon suyu

Yapılışı Bal kabağının iri, derin dilimli olanı iyidir. Kabuğu soyulmuş veya çekirdeği çıkarılmış kabak dilimleri 4-5 mm. derinlikte kesilir.(ben küçük doğradım) Bu dilimleri 4 kg. su içinde 250 gr. sönmüş kireç eritilmiş ve durulmuş kireç suyuna konarak bir gece bekletilir. Sonra kabaklar duru suda yıkanıp suyu süzüldükten sonra şeker ve sudan yapılmış kaynar şurup içine konarak pişirilir. Reçel kıvamını bulunca limon suyu ilave edilerek 1-2 dakika daha kaynatıldıktan sonra ateşten indirilir. Sıcak sıcak temiz ve kuru kaplara doldurulur.

7 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor. Açık renk olması kabağın cinsindenmi yoksa kireçte beklemesindenmi acaba

Saygılar.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Canım sağol aynen acılar son bulur Filistinli kardeşlerimiz özgürlüklerine en kısa zamanda kavuşurlar inşALLAH bu mubarek günler hatrına cuman ve üçayların mubarek olsun sevgiler..A.E.O

fatma dedi ki...

kabak recelinin acık renk olması kabagın cinsindennkaynaklandı kirec suyu sadece sertleştiriyor

TATESAL dedi ki...

Çok değişik ilk defa kabak reçeli gördüm ama tatlısı olursa reçelide olur dedim...Ellerinize sağlık....Kabak çiçeği dolması ve sarma da harika görünüyor,sevgiler...

fuat gencal dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Çok sağolun. Ellerinize,emeğinize sağlık.

Saygılar.

mandalincikmazi dedi ki...

Hayırlı cumalar Fatma ablacım..
Kabak reçeli çok ilginç
patlıcan ,domates reçelini duymuştum ama kabağı hiç duymamıştım çok değişik eminim güzel olmuştur nefis görünüyor ....
Ellerine sağlık ...
Zeynepide çok öpüyorum....

Banu dedi ki...

ellerine sağlık ablacım nefis görünüyor ben bal kabağının hayranıyım:)) sevgilerimle öptüm...