23 Kasım 2009 Pazartesi

TURPOTU SALATASI


Ege'nin nesillerdir gelen ot yemekleri hem ucuz hemde hazırlanması çok kolaydır.Doğanın Ege insanına sunduğu bir ayrıcalık olan bitkiler dengeli beslenmede önemli yer tutar.
(TURP OTU)
Bu bitki doğanın nimetlerinden birisidir ve Ege insanının sofrasında her zaman yer alır.
İki çeşidi vardır.
Turpotu ve Hardal.
-Ben turp otunu daha çok severim hardal biraz acımsı olur onun tadıda başka olur tabi.
Bu bitki sadece kış ve bahar başlangıcında toplanabilir.
Ama isterseniz derin dondurucuya koyup yaz günlerinde de aynı tatla yiyebilirsiniz.
Doganın bize verdiği nimetlerden birisidir tamamen masrafsız kendi halinde yetişir.
Ben otcul birisi olarak en az haftanın üç günü ot yemekleri yaparım yeni nesil bunları bilmiyor aman annemi pazara göndermeyin sanki evde kuzu besliyo gibi ot doldurur gelir diyede takılır benimkiler

-Bütün yörelerin yemekleri tabi ki kendine göre güzel ama Ege'nin meşhur zeytinyağıyla hazırlanırsa daha lezzetli olur.Ayrıca yanında en lezzetli zeytinimiz,soğanımız veya turşumuz mutlaka yer almalı.

-Nasıl hazırlanır derseniz ÇOK KOLAY HEMEN ANLATAYIM
Artık büyük şehirde kendimiz toplayamayacığımıza göre
semt pazarlarında bolca bulunan bu mevsimin taptaze otları çokca var
-Bir bag turp otunu ayıklayıp güzelce yıkadıktan sonra
kaynar tuzlu suyaatıp 10 dk haşlamak yeterli
sıcak sudan cıkınca hemen soğuk suya tutarsanız rengini korur yemyeşil kalır.
süzdükten sonra birkaç diş sarmısagı tuzla dövüp limon ve zeytin yağıyla karıştırın
üzerine döküp afiyetle yiyin canlarım ben bayılıyorum buna salata niyetiylede yenir
-Yemek olarakta yapmak isterseniz haşlamış turp otlarını suyunu sıkıp bir kaç pırasayı ince doğrayıp beraber biraz pul biberle kavurun üzerine sarmısaklı AYDIN2nın meşhur kese yogurdunuda döktünmü yemede yanında yat oluyo

3 yorum:

ra55 dedi ki...

Efendim, saygılarımla; Ege deyince benim ilk aklıma gelen yer izmir'dir. İki kez gördüm İzmir'i birinde ağabeyimin ev eşyası ile birlikte gittim. Hiçbir yeri görmeden (Bornova) geri döndüm geldim. İkincisi hayırlı bir iş için gittim, (Bornova) yine hiçbir yeri görmeden döndüm geldim. Nasip bu kadarmış. Hayatımda ilk defa İzmir'de bir apartman dairesi bahçesinde patlıcan tefeği görmüştüm maşallah mısır tefeği gibi boylu posluydu, bizim Anadolu'da 40 cm.yi geçmez boyu.

İzmir, yeşilin, yeşil sebze ve meyvaların cenneti, hayatınızı böyle bir yerde idame ettirmekten dolayı mutlu olun.

Turpotu salata ve yemek tarifi de güzeldi elinize ve emeğinize sağlıklar olsun.
Selam ve saygılarımla

fisunlahersey dedi ki...

oyyyyyy fatmam bayılırım ben bu salataya :)
bizim burda eşşek turpu diyolar,yada sadece benim ailem öyle diyo bilemicem artık ama ben varya nerde görsem dayanam alırım:)
bahçede görsem kimin olursa olsun girer yolarım dedimya hiç dayanamam.
kuzum ellerine sağlık keşke yakın olsayydıkta bir iki kaşıkta ben alsaydım yaaaa

ARNAVUTcigeri dedi ki...

Ben turpotunu ozledim, ben Izmir'imi ozledim...Bu blogu bulduguma da coook sevindim hic degilse otlarimin resimleri ile oyalanacagim...

Sevgiler,
Asuman