25 Kasım 2009 Çarşamba

Bayramlar bayram olmuyor


2 yıl oluyo nerdeyse işte sensiz gececek bir bayram daha.
Yalnız kalmakta varmış yanında olmamakta.
Sen gideli bayram alışveriş telaşı kalmadı bayramlar bayram olmadıki hiç
Yanında olmamakta varmış,
Yola cıkacaz diye hazırlıklar yapardık
Sen gideli
Telaş yok, olmadı hiç.
Sen varken içim bir hoş olurdu bayram günlerinde.
Ama bugün yoksun
Bayram namazından dönerken aldıgın boyozları hiç unutamadım.
Ya hakkı buluttan dinlediğin şarkıları
Arabada giderken çalınan o türküleri,
Hiç mi hiç unutamadım
Ardı arkası gelmeyen misafirlerimiz olurdu.
Sonra bizim akraba ziyaretleri başlardı.
Ama mutluyduk
Şimdi hiç de öyle değil,
Ne misafir kaldı nede ziyaret
Bilmem nedendir
Aldığımız boyozlarında tadı yok
Poğaçaların tadını da bulamadım.
Öyle akraba ziyaretleri mi?
Yok oda kalmadı ne gelen var nede soran
Millet kendi derdinde bense imkansızlıklar içinde
Dahasıda eskiden bayram olurdu hediyeler ikramiyeler verirlerdi,
Şimdi maaşımızı alamıyoz parasız bayram olurmu canım
Gavur İZMİR dedikleri doğrumudur acep
Hele yattığın kabristanın yollarını unuttum.
2.bayram oluyor varamıyom yanına ne vardı vasiyet edecek
İzmir de koyma beni dedinde noldu bak biz varamıyoz yanına
Bomboş, unutulmuş gibimi kalacaksın…
Biz çiçek koyar fatiha okurduk.
Her zaman okuyorum ama ne olurdu topragınada el sürseydik
Hatırlıyormusun köye gider çocuklara şeker götürürdük
Kapıya gelen çocuklara,
Bir şeker verirdik.
Burada yok öyle bir şey.
Ne iyi bayramlar derler,
Ne de el öperler çocuklar.
Eskiden bayram kartlarıda gönderirdik
Sevdiklerimize…
Şimdi geçmez bunlar.
İzmirde selam verecek kimsemiz yok desem yeridir.
Kapkaç şehri olmuş sanki kapıyı çalana acmaya korkar olduk
Hani büyük şehirde yaşıyosun herşey elinin altında diye anlatırlarya
Anlattıkları gibi hiç değil
Caddeler çarşılar kalabalık bir kalabalık
Ama kuru kalabalık.
Elimizden gelse gırtlağımızı sıkacağız
Birbirimizin,
İnsanlarda selam kalmamış.
Bizim orada tanıdık tanımadığına
Bayramınız mübarek olsun derdi
burada ne gezer ne
Emeğinin karşılığını almadığın gibi
İyi bayramlar bile demiyolar
Kendilerini hizmet ehli sayanlar
Dilimden düşmeyen
Bir türkü var bugün,

Başlıyorum söylemeye susmadan:

Elde düğün bayram bayram, benim neyime
Benim kurbanlarım çok evel oldu
Sorayım fakire hey hey birde beyime
Demi devranlarım çok evel oldu.


Eller güler oynar oynar, içim kan ağlar
Alem al yeşilde, can kara bağlar
Değişti asırlar, silindi çağlar
Meydanı meydanım çok evel oldu.


Davut Sulari`yem çağladım aktım
Riyakar kullardan nefretten bıktım
Şöhret kaliasını kökünden yıktım
O ahdı peymanım çok evel oldu
Adı sıraeklerim bayram gelmiş neyimeee
anam anam garibemm

İştecanım sen gittinya burada ne bayram var,
Ne de seyran.
Bayramlar bayram olmuyor
Yüzüm gülsede içim gülmüyor
Olmuyor ben başaramıyorum

Senden ayrı bayram olmuyor.
Yüzüm her ne kadar gülüyorsa da,
Her ne kadar sevinçli izlenimi veriyorsam da,
Olmuyor başaramıyorum,
Tüm SEVENLERİME dualarımla..
Efkar bastı yine..
FATMA

Dostluğu, sevgiyi ve geleceği... Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı... Hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız; birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder, mutluluklar dilerim.
İYİKİ VARSINIZ CANLARIM..

10 yorum:

fatma dedi ki...

FATMA ABLA YAZINI OKURKEN ÇOK DUYGULANDIM EŞİNİN MEKANI CENNET OLSUN ALLAHIM ÇOCUKLARINA UZUN ÖMÜR VERSİN HAYIRLI BAYRAMLAR

havvanur dedi ki...

bayramınız mubarek olsun ablacım elleriniziden öperim

hanife dedi ki...

Allah yardımcın olsun hayat gerçekten zor hepimizin kaderi aynı ablacım ya yalnız kalcaz yada yalnız bırakıcaz Rabbim yar ve yardımcın olsun

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Sizi mimledim!! Sorula blogumda

Adsız dedi ki...

Efendim, saygılarımla; Dost ve dostluk işte böyle zamanlarda olmalı, sevinçleri, kıvançları, mutlulukları paylaşmak kolay, ama üzüntüleri, kederleri, tasaları, kaygıları, acıları, elemleri, hüzünleri de paylaşmalı, kısaca iyi gün de herkes dost olur, ama önemli olan kötü günlerde dost olmaktır. Kötü gün dostları eveldendi. Kötü gün dostları nesli tükenmiş türünün son örneklerinden bir elin parmakları kadar kaldı.

Benim de öyle acılı tam üç hanem var, bunlar kardeşlerimiz, ikisi eşimin biri de benim her biri ikişer üçer çocukları ile eşlerini kimi 38 yaşında kimi 47 yaşında kimi de 40 yaşında iken bırakıp gittiler, her birinin de ölüm olayı öyle acıklı ki, biri kendini yaktı, biri kayboldu, biri trafik kazası idi. Bizim yöremize has bir Bayram bozlağı var, bloğuma onu koyacağım ilk fırsatta bloğumdan bu bozlağı bir dinleyin.

Her şeye rağmen bayramı yaşamaya bakın, onlar sağ olsalardı bayramı tadında yaşamamızı isterlerdi, inanın buna. Hayırlı bayramlar dilerim. Acılarınızı ve hüzünlerinizi paylaşırım.
Selam ve saygılarımla.

akasyakokusu dedi ki...

Ahhh..Be Fatma bacım..
Yapma böyle..Görüyorsun bak ölenle ölünmüyor..Bir an geliyor kahkaha atıyoruz..Bir an geliyor yiyor içiyoruz..Ölümün acısını hissederken dersinki nasıl boğazımdan geçer nasıl yer içerim.Günler geçiyor bak 2 sene olmuş..Daha dün gibi..
Neyse şimdi bayramlar el öpmeler değil tatil oldu millete..Biz bayrama memlekete gideriz elalem tatil köylerine..Gerçi 20 senede anca iki yada üç bayram denk gelmiştir izinde bayram..He deyince gidilmiyor bak bizde evimizdeyiz..Babamız kurban kestirmeye gitti saat olmuş 13.17 in cin top atıyor sanki koskoca bina kimsede çıt yok:(Gerçi bugün gelen olmaz akşam başlarlar gezmeye..Neyse yine canımı sıktı karakız..Sabah babası namazdan gelende elini öptük bayramladık kızda babasını öptü harçlığını aldı beni bayramlamadı..Es geçtim geçen bayramda öpmedi..Kahvaltıdada üstüne basabasa söyledim yinede tınmadı..Erkek gibi bu kız bana hiç çekmemiş..Çok yabancıyız birbirimize nedense:(Hadi boşverdim Gamze'nin Ali paşa'nın Zeyno bebeğin hepinizin bayramını kutlarım..Nice bayramlara dilerim..Sen sağ olasında gör bak bayramlar o zaman bayram olacak tadını alacak..Kal sağlıcakla..

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Canım kardeşim bayramın mubarek olsun oğlunla,kızınla damadınla küçük Zeynebinle nice sağlıklı bayramlar nasip etsin amin..bayramlaşmakmı nerde Nurayın dediği gibi tatil oldu çıktı bu bişey değilde torunların zamanında nasıl olacak inş. bu günleri aramazlar dileğimiz bu öptüm canım kendine iyi bak her şey sağlıkla oluyor..merhum eşine RABBİM rahmet etsin amin.A.E.O

nerimandaninciler dedi ki...

ankarandan kucak dlusu selamlar arkadaşım .acını gerçekden paylaşıyorum çünki yazın beni taa çocukluğuma götürdü babamın kaybettiğimzde bizlerde aynı duyguları paylaştık .hayatın sınavı ları farklı gerçekden insanın eşi varsa hatrı var eşi yoksa nerdee o hatırlar yok ama napacağız elbettde bizlerde bu ömürü bitireceğiz allah geride kalanlara ömür versin diyorum allah anada kolayluıklar versin .canım bayramın mübarek olsun rabbim ele eteğe düşürmesin elden ayakdan bırakmasın rabbim kimseye muhtaç etmesin güzel günler diliyorum

Adsız dedi ki...

canım hayırlı bayramlar olsun..bu arada yeni blogunda hayırlı olsun ellerine sağlık çok güzel olmuşş..

fzehra.blogcu.com

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Okurken cok huzunlendim. Soyleyecek birsey bulamiyorum. Bazen susmak en guzeli. Allah cc hep seni korusun.