9 Eylül 2009 Çarşamba

KUTLAMA


9 eylül izmirin kurtuluş günü tüm izmirlilere ve izmiri sevenlere kutlu olsun
aynı zamandada
09/09/09 bu gün Dünya AYDIN 'lılar günüymüş 09 aydınlılar gününüde kutlarım her ne kadar gitmesekde görmesekde AYDIN'lıyız
VASİYET
Yaşlı anam oğul diye ağlarken,
Yeşil yurda düşman ağu çalmasın.
Altın ırmak şırıl şırıl çağlarken,
Ocağıma düşman ateş salmasın.
Malım-mülküm helal olsun millete,
Canım kurban olsun ulu devlete,
Katlanırsam eğer ben bu zillete,
Yere batsın soyum-sopum kalmasın.
Ulu Mevla'm şudur ancak dileğim,
Bükülmesin boynum,kolum,bileğim,
Yas tutmasın evde güzel meleğim,
Yanağında taze güller solmasın.
Toprağıma düşman tohum atarsa,
Mahsulümü malı gibi satarsa,
Can yurdumda yerleşerek yatarsa,
Dünya benden rahat yüzü bulmasın.

Düşmanları öne katıp sürmezsem,
Defterini birer birer dürmezsem,
Öç alarak muradıma ermezsem,
Kıblem Kabe dinim İslam olmasın.

Yalın kılıç düşmanıma çalmazsam,
Bir başıma ordusuna dalmazsam,
Güzel İzmir eğer seni almazsam,
Leşim koksun kara toprak almasın…
(Bu şiir, İstiklâl Savaşımız süresince mücadele edip, İzmir’in kurtuluşu sırasında şehid düşen bir Mehmetçiğimizin cebinden çıkmıştır.)
(alıntıdır)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Esselam, Efendim, Saygılarımla; 9 Eylül İzmir'in Düşman İşgalinden Kurtuluşu'nun Yıldönümü Kutlamaları münasebetiyle yayınlamış olduğunuz yazı ve şiiri okudum. Bu güzel paylaşımınızla en azından Güzel İzmiri'in kurtuluş simgesi olan ve asla unutmadığımız 09.09 rakamları ne tesadüftürki 09.09.2009 üçlü bir dokuzlu grubu oluşturmuştur. Ben de şimdi tarihi hatırlayınca fark ettim. İzmir'in Kurtuluş Bayramı, hepimizin bayramı olup, ben sizin nezdinizde bu bayramı kutlarım. Sağlıcakla kalın ve de Allah'a emanet olun efendim, saygılarımla...

Unknown dedi ki...

canım paylaşımın için teşekkürler bende bir izmirli olarak 9 eylül izmirin kurtuluş günü tüm izmirlilere ve izmiri sevenlere kutlu olsun.Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Esselamünaleyküm; Başlangıçsız her şeyin evveli, nihayetsiz her şeyin sonu; Kadim, Kerim, fazilet ve cömertlik sahibi, varlığı kendinden, noksan sıfatlardan, yaratılmış olmaktan ve zevale uğramaktan beri olan Allah Teala'ya sonsuz hamd ve senalar olsun.

Kıyamete dek salat ve selam, Rahmet Nebisi, Ümmetin sevgilisi, halkın aynasında Hakk'ın kainattaki tecellilerinin en mükemmeli olan, Nübüvvetimiz, Nebimiz ve Resulumuz Hz. Muhammed (S.A.V.)olsun.

Hayırlı Cumalr dilerim efendim, cumanız mübarek olsun ve tüm insanlığa hayırlara vesile olur ve bu insanlar da inşallah bu mübarek günün feyz ve bereketinden gereği gibi istifade ederler.
Sağlıcakla kalın ve de Allah'a emanet olun.